Voorproefje van nieuwe veiligheidsmaatregelen in prototype restaurant van McDonald’s

Op het menu: klanten die nog meer in de watten worden gelegd en leuke wachtstickers om afstand te houden

Op 8 juni kunnen we onze klanten opnieuw in onze restaurants ontvangen en bedienen. Daarom hebben we samen met onze franchisenemers nieuwe veiligheidsprocedures uitgewerkt en geïmplementeerd in een prototype restaurant in Corbais. Deze maatregelen worden toegepast in al onze 87 restaurants. Ze zijn een aanvulling op de regels die al in de keuken van kracht zijn sinds de heropstart van de Drives, de thuisbezorging en de afhaalmaaltijden. Contactloze bediening, dat wordt de nieuwe standaard om de sociale afstand en de veiligheid van onze klanten en onze mensen te garanderen. Een contactloze bediening in McDo stijl die klanten nog meer dan vroeger in de watten legt. Het prototype restaurant staat symbool voor het restaurant van morgen. Een nieuwe maar veilige ervaring, die aangenaam en ontspannend is, net zoals de klant gewoon is bij McDonald’s. Tegelijkertijd garanderen we een veilige werkplek voor onze medewerkers,” legt Stephan De Brouwer, Managing Director van McDonald’s Belgium uit.

Vanaf de aankomst op de parking wordt de fysieke afstand van 1,5 meter gegarandeerd door leuke wachtfrietjes op de grond. Aan de ingang staat een medewerker klaar om klanten te ontvangen, de nieuwe maatregelen uit te leggen en het aantal klanten in het restaurant te beperken. Klanten geven hun bestelling door aan de bestelzuilen die voor elk gebruik worden gereinigd en ontsmet waarna ze aan tafel worden bediend met de nodige afstand dankzij een trolley. Voetjes onder tafel schuiven en volop genieten dat is het enige dat rest voor de klant want afruimen dat wordt voor hen gedaan. Zonder vergeten te lachen, te zwaaien of te knipogen maar wel op afstand zoals de leuke stickers in het restaurant het zeggen. Een beperkt aantal tafels en schermen tussen de tafels en aan de bestel- en afhaaltoog zorgen voor extra bescherming en na elk bezoek wordt de tafel afgeruimd, gereinigd en gedesinfecteerd.

Om het aantal medewerkers dat tegelijk in de keuken aanwezig is tot een minimum te beperken, werkt McDonald’s nog altijd met een tijdelijk vereenvoudigd menu en beperkte openingsuren. Daarnaast draagt elke medewerker in het restaurant een mondmasker en handschoenen.

***

Na aanvraag, is het mogelijk om het prototype restaurant in Corbais te bezoeken.

Isabelle Verdeyen McDonald's België
Tine Clauwaert TBWA\Pride