Nieuwe McDonald’s in Stekene zoekt 76 medewerkers en houdt een jobdag op 4 april

27 maart 2024, Stekene – McDonald’s liefhebbers uit Stekene kunnen alvast beginnen aftellen want eind juni opent franchisenemer Philippe Kenens er een nieuwe vestiging in de Trompstraat. De opening is niet alleen voor de liefhebbers van de bekende hamburgers een leuke aankondiging, maar ook voor de werkgelegenheid in de regio.

Franchisenemer Philippe Kenens maakt al langer deel uit van de McDonald’s familie en is reeds eigenaar van de vestiging in Lokeren. Momenteel is hij volop bezig met de aanwerving van een gedreven team voor zijn nieuwe restaurant in Stekene. Hiervoor is hij op zoek naar zowel voltijdse als deeltijdse medewerkers met verschillende profielen. Concreet zoekt hij 40 crewleden, 30 jobstudenten en 6 restaurantmanagers.

Om het aanwervingsproces te ondersteunen, organiseert Philippe Kenens een jobdag op donderdag 4 april, in samenwerking met VDAB en Nowjobs. Geïnteresseerden kunnen van 9 uur tot 15 uur langskomen in brasserie de Meet, aan de Sporthal van Stekene (Nieuwstraat 60 F – 9190 Stekene). Solliciteren kan ook heel gemakkelijk door onderstaande QR-code te scannen en het sollicitatieformulier in te vullen.

Story image

Voor meer informatie kunnen kandidaten ook een mail sturen naar [email protected].

“Ik ben op zoek naar gemotiveerde, positief ingestelde mensen die graag deel uitmaken van een hechte crew. Want een goed draaiend restaurant begint bij en kan niet zonder een goed samenwerkend team. We rekruteren vooral op basis van motivatie, ​ attitude en klantgerichtheid, dat is voor ons het allerbelangrijkste. Voor de managers zijn skills zoals people management en coaching natuurlijk een meerwaarde. Vanaf dag 1 wordt iedereen opgeleid en investeren we zo in hun groeimogelijkheden bij McDonald’s”, legt Philippe uit.

De komst van McDonalds ondersteunt en accentueert de commerciële dynamiek van Stekene. Winkels, horeca en onze buurten en verenigingen bloeien meer dan ooit en houden onze gemeente jong en actief”, zegt Stany De Rechter, burgemeester van Stekene.

We zijn zeer blij met de bijkomende 46 vaste arbeidsplaatsen in onze gemeente. Dit is de grootse arbeidscreatie in onze gemeente van de afgelopen 2 jaar. Ook de kansen voor jobstudenten vinden we zeer belangrijk. Het brengt jongeren op een positieve manier in contact met werken, klanten e.d. Bovenop kunnen ze zo een centje bij verdienen”, voegt Pieter De Witte, schepen van Economie en Werkgelegenheid, toe.

Als betrokken werkgever biedt McDonald's professionele kansen en een verrijkende ervaring aan medewerkers die zich willen ontwikkelen in een boeiende en stimulerende werkomgeving met tal van mogelijkheden om door te groeien. De franchisenemer voorziet onder andere ook opleidingen om praktische vaardigheden zoals hygiëne- en voedselveiligheidsregels aan te leren. Hiernaast wordt er ook veel aandacht besteed aan soft skills, zoals teamwork en klantgerichtheid.

Franchisenemer Philippe Kenens