McDonald’s levert aan huis in Brussel dankzij UberEATS

McDonald’s België opende gisteren 9 Secret McDo’s in Brussel als lanceringsstunt voor de levering aan huis. Hiervoor werken ze samen met UberEATS. Als de testfase in 4 Brusselse restaurants succesvol is, hoopt McDonald’s België de thuisleveringen op termijn uit te breiden naar andere steden.

In Brussel openden er gisteren maar liefst 9 extra McDonald’s restaurants. Verrassend genoeg waren het Secret McDo’s. En zoals de naam al doet vermoeden, moest je ze eerst zoeken om er gratis te genieten van een heerlijk McMenu. Het enige wat McDonald’s hiervoor op Facebook vrijgaf, waren de foto’s van de gevels. Toch gingen heel wat McDonald’s fans deze uitdaging met plezier aan. Zo werden de geheime locaties in een mum van tijd gevonden.

Maar ook voor wie deze actie gemist heeft, is er goed nieuws. Want ook jouw thuis kan vanaf nu een restaurant worden. Via UberEATS kun je nu je favoriete burgers bestellen en thuis laten leveren vanuit de McDonald’s restaurants van Elsene, Beursplein, Ukkel Bascule of Nieuwstraat in een zone van minder dan 10 minuten van deze restaurants.

Elke dag blijven we innoveren voor onze klanten en medewerkers, en naar hen luisteren om hun behoeften en verwachtingen zo goed mogelijk te beantwoorden. In onze ontwikkelingsstrategie staan onze klanten centraal. Vandaag is het duidelijk dat klanten de keuze willen waar ze hun McDonald’s eten. Eerst hebben we gewerkt aan de restaurantbeleving met onze design decors, à la minute bereiding van de producten in de keuken en tafelbediening. Thuislevering is dus de volgende logische stap. Door de overeenkomst tussen McDonald’s en UberEATS in de Verenigde Staten en op basis van de feedback van onze klanten hebben we beslist een testfase te lanceren in 4 restaurants in Brussel”, zegt Kristel Muls, Communications director van  McDonald’s België.

Kwaliteit eerst!

Alle McDo producten, behalve ijshoorntjes en het ontbijtgamma, kunnen aan huis geleverd worden. Wil je thuis van een Big Mac genieten, dan hoef je alleen je bestelling door te geven via de website of de app van UberEATS. Om de kwaliteit van de producten te garanderen, werden verschillende maatregelen getroffen. Zo levert elke koerier maar één bestelling tegelijk in een zone van minder dan 10 minuten van de restaurants. De frieten worden pas uit de friteuse gehaald als de koerier in het McDo restaurant aankomt. Ook de ijsjes worden op het allerlaatste ogenblik klaargemaakt. De rest van de bestelling wordt bereid zodra de koerier zich op minder dan 3 minuten van het restaurant bevindt.

UberEATS levert in de hele wereld maaltijden aan huis. In België levert het bedrijf al met succes voor veel restaurants. Het is een ander metier dan het onze. Wijzelf willen onze klanten nieuwe diensten aanbieden, maar niet ten koste van onze kwaliteit. De thuisleveringen worden in een eerste fase in 4 McDonald’s restaurants in onze hoofdstad aangeboden. De testfase biedt ons de mogelijkheid te peilen naar de mening van de klanten, de service te verbeteren en op termijn eventueel uit te breiden naar andere restaurants”, legt Kristel Muls uit.

"Met UberEATS, kan je de maaltijden die je wilt, waar je wilt. We zijn enthousiast de samenwerking met McDonald's aan te gaan, om de fans in Brussel binnen bereik te brengen van hun McDonald's favorieten met de druk op een knop" zegt Philippe De Schutter, Operations Manager UberEATS in België. "McDonald's is één van de meest gezochte restaurants op de UberEATS app, we zijn dus opgewonden om ons aanbod uit te breiden en te aan te leveren waar ze naar happen."

Meer uitgebreide informatie en details vindt u op www.mcdonalds.be en www.ubereats.com

Kristel Muls McDonald's Belgique
Daniel Byrne Uber Belgique