Het splinternieuw McDonald’s restaurant te Mol organiseert 2 rekruteringsdagen voor 40 jobs

Het gloednieuwe restaurant zal te vinden zijn aan de Kruisven in Mol.  Om alle klanten te verwelkomen zijn we op zoek naar een veertigtal gemotiveerde medewerkers. In samenwerking met de VDAB worden twee rekruteringsdagen georganiseerd. Deze gaan door op woensdag 3 en dinsdag 9 juni in de VDAB werkwinkel gelegen in de Jakob Smitslaan 24 te Mol.

• Twee rekruteringsdagen: 3 en 9 juni
  • Vacatures voor veertigtal nieuwe medewerkers
  • Rekrutering in samenwerking met VDAB Mol, niet op basis van diploma, ervaring of achtergrond, maar op attitude en motivatie

“McDonald’s restaurants rekruteren op basis van attitude  en motivatie, en niet op basis van diploma, ervaring, geslacht, leeftijd, afkomst of geloof. Opleiding vormt de hoeksteen van het HR-beleid van de restaurants. Daarom wordt iedereen vanaf de eerste werkdag opgeleid en investeren ze ook in groeimogelijkheden voor hun medewerkers”, legt Stephan De Brouwer, Managing Director bij McDonald’s België, uit.

Tegenwoordig is 57% van de restaurant medewerkers bij McDonald’s in België jonger dan 25 jaar. Voor de helft van deze jongeren is deze job een eerste werkervaring. Eentje die zeer  cruciaal is om te starten op de arbeidsmarkt.

De opening van dit restaurant draagt bij tot de engagementen die McDonald’s België en zijn franchisenemers in januari 2015 aangegaan zijn:

• Creatie van 500 nieuwe arbeidsplaatsen tegen eind 2017, waarvan 75% voor jongeren van minder dan 25 jaar
  • Investeringen in de medewerkers: minstens 250.000 opleidingsuren tegen 2017
  • Steun aan de jongeren via een manifest

Voor het nieuwe restaurant in Mol zij we voornamelijk op zoek naar medewerkers onthaal/zaal en medewerkers voor keuken/grill. Vandaag stellen McDonald’s België en de 22 franchisenemers zo’n 3.372 mensen tewerk.

Isabelle Verdeyen PRIDE\
Kristel Muls McDonald’s België