Nieuwe McDonald’s Mol opent de deuren

Eerste restaurant in België met uniek Wood & Stone interieur

Mol — McDonald’s België opent morgen zijn 71e restaurant in Mol. Deze vestiging stelt 41 medewerkers tewerk, die allemaal afkomstig zijn uit Mol en omstreken. Dit nieuwe restaurant heeft het unieke Wood & Stone concept, een primeur in België.

McDonald’s creëert 41 nieuwe jobs
De franchisenemer voor dit nieuwe McDonald’s restaurant in Mol is Nancy Haenen. Voor Nancy is dit haar eerste restaurant, maar ze draagt McDonald’s al langer in haar hart want ze komt uit een familie van McDonald’s franchisenemers. Daarnaast nam Nancy al 5 jaar het management van de McDonald’s restaurants van Lommel, Merksem Lambrechtshoekenlaan, Merksem Bredabaan en Wijnegem voor haar rekening.

Nancy staat te popelen om, samen met haar team, iedereen uit Mol en omstreken te verwelkomen. “Ik ben bijzonder fier op mijn gloednieuwe team van 41 medewerkers waarvan de meesten afkomstig zijn uit de streek. Voor 35 onder hen betekent hun job bij McDonald’s in Mol een nieuwe start op de arbeidsmarkt. Bij de sollicitaties hebben we vooral gekeken naar motivatie en een goede attitude. Ervaring of diploma’s spelen geen rol gezien elke medewerker vanaf dag één bij ons een opleiding krijgt. Mijn team draait intussen al enkele weken mee in andere McDonald’s restaurants om perfect op mekaar ingespeeld te zijn en er helemaal te staan bij de opening van mijn eerste restaurant in Mol, legt Nancy uit.

Gezellig en hip interieur
Het McDonald restaurant in Mol is het allereerste restaurant in België met Wood & Stone interieur. De combinatie van hout en steen zorgt voor een heel huiselijke en gezellige sfeer.

Het nieuwe interieur verzamelt ook een aantal straffe namen en ontwerpen uit de designwereld: felrode, iconische Eames stoelen, gezellige lederen Chesterfield zetels, barkrukken van de Franse architect Jean Prouvé, hippe terrasloungestoelen, ….

Zoals in alle andere McDonald’s restaurants kan iedere bezoeker ook in Mol genieten van gratis Wi-Fi. Maar dit restaurant gaat nog verder, zo zijn er vier bestelkiosken waar klanten op eigen tempo hun keuze kunnen maken. Daarnaast is er ook een Gym & Fun voor kinderen, uitgerust met een digitale projector die interactieve spelletjes en beelden projecteert op de vloer. Deze interactieve spelletjes leren de kinderen op een speelse manier tellen, letters herkennen, enzovoort.

Duurzaamheid staat centraal
McDonald’s België voert een doorgedreven energie- en afvalbeleid. Het nieuwe restaurant integreert een reeks initiatieven die over de jaren heen werden geïmplementeerd, waaronder:

• 100% groene energie: McDonald’s België gebruikt in zijn restaurants sinds juni 2007 uitsluitend 100% groene energie. Dit beperkt de CO2-uitstoot met 7.300 ton per jaar en is evenveel als de gezamenlijke uitstoot van 2.000 auto's. Maar ook energiebesparingen, zoals ledverlichting en airco, verminderen de CO2-uitstoot.
  • dit splinternieuwe restaurant is ook uitgerust met zonnepanelen.
  • een publiek oplaadpunt voor elektrische voertuigen. Die kunnen worden herladen dankzij de McCharge.
  • waterloze urinoirs waardoor er in dit restaurant 100m3 water per jaar bespaard wordt, wat overeenkomt met het jaarverbruik van één gezin.
  • volledige recyclage van alle gebruikte frituurolie tot biodiesel en dit al sinds de jaren ‘90.
  • ons eigen afvalbeheerssysteem: de Green Truck, een speciaal voor McDonald’s België ontworpen vrachtwagen, haalt afval op in zeven verschillende deelstromen: papier en karton, plastic, keukenafval, frituurolie, eetzaalafval, PMD en KGA (klein gevaarlijk afval). Het objectief van deze gesorteerde afvalophaling is afvalstromen te reduceren en te recycleren.

Voor meer informatie over McDonald’s en zijn duurzame visie, surf naar www.mcdo.be

Isabelle Verdeyen PRIDE\
Kristel Muls McDonald’s België